.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پخش زنده قرائت قرآن کریم در ماه رمضان در ساری

 شمال نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از اجرای دو طرح ویژه ماه رمضان در استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در سال اقتصاد و فرهنگ، دستگاه های فرهنگی مخاطب مقام معظم رهبری هستند گفت: هویت هرکشوری به ذات و باورهای دینی آن کشور بستگی دارد.
وی با اشاره به اهمیت ارزش های دینی در اسلام افزود: تضعیف باورهای مذهبی مردم از اهداف بزرگ دشمنان است.
علیزاده به بیان اینکه علت ماندگاری دین اسلام و ترویج فرهنگ قرآنی مدیریت جهادی است ، بیان کرد: هر زمان مدیریت جهادی حاکم است، موفقیت حاصل شده است.
وی افزود: مدیریت جهادی خود یک فرهنگ است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه مدیریت جهادی چندین سال است که در اوقاف مازندران حاکم است، خاطرنشان کرد: رویکرد اوقاف، رویکرد جهادی و انقلابی است.
وی از راه اندازی ستاد دائمی اجرای فرامین مقام معظم رهبری در اوقاف مازندران خبر داد و گفت: در جهت عملی شدن شعار امسال، ستاد دائمی اجرای فرامین مقام معظم رهبری با دو کارگروه اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده است.
حجت الاسلام علیزاده با تاکید بر غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تصریح کرد: ثبت نام طرح نشاط معنوی از 10 خرداد ماه سال جاری آغاز و تا 30 ام خرداد ادامه دارد.
وی افزود: این طرح از تاریخ 8 تیرماه تا 25 مردادماه 93 اجرا می شود.
وی با اشاره به برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان گفت: ضیافت الهی از جمله برنامه های حلول ماه مبارک رمضان است.
این مسئول از پخش زنده قرائت قرآن کریم برای نخستین بار هر روز ساعت 6 الی 7 در امامزاده عباس (ع) ساری خبر داد و افزود: برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد و اماکن مذهبی و همچنین با حضور قاری مصری از جمله برنامه های ویژه ماه رمضان در استان مازندران است.
وی ادامه داد: 24 خیمه معرفت در 24 مکان استان برپا می شود.
حجت الاسلام علیزاده همچنین ادامه داد: طرح نشاط معنوی در 105 بقعه متبرکه و طرح ضیافت الهی نیز علاوه بر مساجد، در 122 بقعه متبرکه استان اجرا می شود.
وی با بیان این مطلب که ترویج فرهنگ وقف سرلوحه ی کارهای اوقاف قرار دارد، گفت: فرهنگ وقف بعنوان نیاز روز جامعه است.
مدیرکل اوقاف استان، با تاکید بر وقف مشارکتی اذعان دادشت: وقف مشارکتی با بازدهی بالا، در کثرت وقف های جدید بسیار تاثیرگذار است.
وی استفاده از اوراق وقف را بهترین روش در وقف دسته جمعی اعلام کرد و افزود: وقف مشارکتی بهترین راه برای آن که وقف های جدید را بصورت عام المنفعه داشته باشیم، است.
علیزاده بانک ملت را بعنوان بانک عامل در وقف مشارکتی عنوان کرد و گفت: استان مازندران 5 میلیارد تومان مجوز برای تحویل اوراق وقفی دارد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار شمال نیوز مبنی بر تصرف غیرقانونی برخی افراد در موقوفات گفت: معمولا با گفتگو و بصورت مسالمت آمیز مشکل را برطرف می کنیم اما در موارد خاص که گفتگو پاسخ نداد از طریق مراجع قضایی اقدام می کنیم. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.156 seconds.